1 Haziran 2011 Çarşamba

Dunyadan

Asilari arastirmakla baslayan surec bugun saat 10 sularinda durdu. Belki bitmedi ama duruldu. Asilarla ilgili daha detayli bilgi alabilmek icin Facebook'ta pek cok siteye uye olmustum. O kadar cok sey ogrendim ki onlardan. Gunlerinin cogunu bu konuda arastirmaya adamis insanlardi. Beraberinde dogal yasam ve beslenmeyle ilgili sitelere de uye olmustum. Onlarda neler neler ogrettiler bana. Mesela frambuaz cekirdeginin yaginin +25 gunes korumasi oldugunu, kulak iltihaplanmasi sonucunda sarimsak yaginin cok iyi geldigini, bagisiklik sistemini kuvvetlendirmek icin turkcesini bilemiyorum elderberry'nin cok iyi oldugunu. Daha da neler neler...

Bunlari ogrenince insanin ici rahat durmuyor tabii. Herkes de bilsin istiyor. Cocugunu kulagi agriyor diye doktora goturene antibiyotik yazildigi donemlerde yasadigimiz icin ve antibiyotiklerin simdi yararli gibi gorunse de uzun vadede bagisikliga ne kadar zararli oldugunu bilince, insanin gonlu razi gelmiyor, sarimsak yagi da kullanabilirsin diyor dili. Ama dinleyen anne sana caniymissin gozleriyle bakiyor. Saniyor ben cocuguna zarar verecegim, sarimsak yagiyla. Igghh, ben en iyisi antibiyotik kullanayim diyor. Parka gidiyoruz, anneler cagiriyor piknik masalarina. Biz hazirliksiz gitmisiz. Cunku sadece parkta oynayacaktik. Davete hayir demiyoruz cunku Mira seviyor herbirini cok cok. Oturuyoruz battaniyelerin ustune. Hemen kutular aciliyor. Cukulatali biskuvi, tesekkurler Mira'nin alerjisi var sanirim, yediginde burnu tikaniyor, oksuruk yapiyor. Ki yapmasa da bir cukulata bar icindeki seker nedeniyle bagisiklik sisteminin %80ini 5 saat kapatiyor, etraf bahar hastaliklariyla dolu. Digeri cilek kutusunu aciyor, Mira'nin en sevdigi, ama organik yiyor o, organik olmazsa en yuksek tarim ilaci seviyesine sahip, nasil yedireyim ben onu ona. En iyisi yemek pisirmem lazim deyip kalkmak ve kalkiyoruz. Belki arkamdan dedikodu yapiyorlar, disardan kendime bakinca psikopat gibi gorunen gayet benim. Ama altinda gercek oyle degil.

Bugun de alinmamasi gereken gunes yaglarini ve de alabilecekleri yaglari yayinladim ki gidip cocuklarina zarar verecek seyleri almasinlar diye, butun cocuklar kiymetli cunku benim gozumde. Sonra da baska bir haber okudum Kraft, Pepsi ve birkac firma daha urunlerinde dusurulmus fetus hucreleri kullaniyorlarmis tadi insana hos gelen hale getirmek icin. Okuduguma inanamayip, kimse bu urunu bilse kullanmaz, bilmedigimiz icin kullaniyoruzdur diye yayinladim ve sonra bir de baktim ki felaket tellali gibiyim.

Kendimce degilim elbet. Ama sabah sabah her ne sebepten olursa olsun Facebook'una giren bircok kisi ne hissediyordur acaba bu konularla karsilasinca. Herkes benim gibi arastirmak ve de ailesine fotograf yollamak icin kullanmiyorki bu icadi.

128 kisi ölmüş Hindistan'da asi sonrasi. Kac kisi bu haberi okuyunca bir dakika ben de gidip ezbere cocugumu asilatmayayim, neler oluyor diyordur acaba.

Cok icim cekildi bu sabah. Belli ki dogam cok yatkin bu tur konulari arastirip, paylasmaya, ama oyle arada kalmis hissediyorum ki su anda.

Bir yandan hersey Allah'tan inancim saglam, diger yandan kendi yaptiklarimi ve digerlerinin yapmadiklarini yargiliyorum.

16 gun kaldi Swamiji'yi gormeme, eminim iyi bir temize cekilecegim yine. Bakalim benden geriye ne kalacak sonrasinda...

7 yorum:

Pinhan dedi ki...

paylaşmak senin doğanda var umacım, sen "messengersin" unuttun mu? ya onların beklediği gibi hareket edeceksin, ya da O'nun beklediği gibi... paylaşmaya devam et bence, mutlaka ulaşması gereken yere ulaşıyordur:) Sevgimle

NANİ dedi ki...

16 gün su gibi akıp geçsin Umacım..

Uma dedi ki...

Pinhan'cim herhalde bu siralar dur demis olmali ki oyle bir anda dunyanin butun agirligi coktu ustume dun sabah ve durdum. 16 gun sonra belli olur neyi paylasacagim :)

Sagol Nanicim amin...

Selen dedi ki...

Uma'cım, şu sarımsak yağını ben diğer blogda kaçırdım sanırım. Nasıl kullanılmalı, nasıl bir yağdır?

Uma dedi ki...

Homeopathlarda satiliyor olmasi lazim garlic oil diye. Sen bir bak bulamazsan ben bir sorayim baska bir ismi var mi? Mira cok sukur hic kulak enfeksiyonu gecirmedi ben bu takip ettigim annelerden ogrendim.

Başak Pirtini dedi ki...

Ah bir de beni görseniz aynı şeyleri okuyup, öğrenip çocuğuma şeker yedirmem, tuzlu hazır krakerler olmaz derken ailem bile içten içe fazla takılmayacaksın diyerek arkamdan konuşuyor. Ancak günden güne TV'de prof onkologlar çıkıp anlattıkça haa doğru yoldayım diyorum. Nasıl doğru olduğuna inanıyorsak öyle yapmalıyız. :) Sevgiyle...

Uma dedi ki...

Evet Basak'cim, inandiginda ancak inandigin dunyayi tam anlamiyla yasayabiliyorsun, diger turlu her yandan basina cokuyor kurmaya calistiklarin :)