4 Mart 2011 Cuma

Uma'nin Dus'u



Aramizdaki ASKin daim oldugu, ne yasanirsa yasansin kalbime demir atmis Dus'umle, bugun yukardaki video ustune konusmak nasip oldu. Gordugum en guzel videolardan biriydi bu siralar. Insanligi yukselten bilim adamlari oldugu kadar, onlarin kotulugune calisan bilim adamlari olmasi da kacinilmaz. Yoksa o kaslari catik, gozleri guzel bakmayan bilim adamlari sadece cizgi filmlere mahsus degildi. Onlar da burdalardi. Hergun yeni haberlerle karsima da cikiyorlardi, perdelerin arkasinda saklanarak. Kimisi rahim agzi kanserine asi buluyordu kadinlari kanser ediyordu, kimi Aids'i yayiyordu Afrika'da.
Anne sikayet ediyordu, cocugum cok hareketli. Psikiatra gidiyorlardi. Psikiatr ADHD teshisi koyuyordu. Doktor ilac veriyordu. Anne seker vermeye devam ediyordu. Boyle sekerin yol actigi hiperaktivite doktorun ilaciyla egale oluyordu. Oysa o etiketlenen cocugun altinda bir dahi yatiyordu belki. Dehasi ilacla bozguna ugratiliyordu.
Yukardaki etiketler ve altinda saklanan asillar cok dusundurucuydu.
Baglanma sorunu var diye etiketlenen bir digeri, sifaci oluyordu.
Cocuklar dogduklarindan itibaren en deger verdikleri dusunulunen ebeveynlerinden baslayarak etiketlenerek buyuyordu. Bilmeden yapiyorduk ama herseyi. Bilelim diye mesajlar yolluyordu Tanri...
Bugun de videoda kalmistim. Dus'e dedim muhtesemmis altlarinda sakladiklari. Altinda sifaci sakliymis, altinda mucit sakliymis...
Cevap vermis bana: "Ben de sabah seyrettigimde sifacinin altinda saklanana goz kirptim :)"
Sabah gafletiyle gorememistim sifacinin da altinda saklanmis SENi. Oysa hergun Mira'yla saklambac oynamaktan cok formdaydim hani.
Gozlerim tasti yine.
Ben gormeyi unutmustum da ASIKlari oyle coktu ki, onlardan biriyle yine durtuyordu beni.
Sukur dedim...

5 yorum:

Brajeshwari dedi ki...

çok etkilendimmmmmm!! harika!!

Uma dedi ki...

Muhtesem video, hazirlayanlarin yuregine saglik :)

dem dedi ki...

harika!

novella / विश्व dedi ki...

adhdin altındaki görmek için nasıl da sabırsızlandım... harikaydı! saol umam.

Uma dedi ki...

Gordugun seyi begenmissindir umarim :) Optum kocaman cocuk!