2 Haziran 2009 Salı

Kimsin, Kimim, Kim?

Yolda gorsem sarilirim 5 dk birakmam diyordum. Dusundugumde Mevlana ile Sems gibiyiz iste diyordum. Hayal kurmak istesem bir tek Onlari goruyordum. Yuzunu Gunese cevirmis iki fukara diyordum. Kalpleri nicedir "bir" diyordum.

Gittim, bir ev ki Hindistan'da Ganj'in kiyisinda bir ev sanki. Kapisi ice kapali, pencereleri disa acik. Sicak, samimi, davetkar, sevgi dolmus, tasiyor kadife perdelerin arasindan. Kafasini uzatti bilge kadin. Gozleri su gibi yesildi veya deniz gibi mavi. Belki ikisi de degildi. Ben bir tek Tanri'yi gordum bakan o pencerelerden. Sarildim. Birakamadim. Kalbim kabarip basladi sizmaya ilik ilik yuregine.

Iceri davet edildim, ama ayaklarim bende degildi, kayiyordu yerler. Yolda prensesi gosterdi, sevemedim, buyusune kapilmis O'na bakiyordum sadece. Kaydim arkasinda, gosterdigi yolda. Iceri gecince izzet ikram. Ne istersin diye sordu. Cevabim hep aynidir benim. O'nu. Allah baska istek birakmasin duam. Tek istegim O kalsin. Yok bir istegim dedim ama Hindistan'da alistigimi yasadim. Ikram Tanri'nin duasiyla taclandirilmis lokumdu. Yedim O'ndan geldigini bilerek. El O'nun eliydi. Tad O'nun tadi. Ustune ictigim soguk suda yuregim biraz olsun serinlemedi bile.
Oyle bir yangindi ki !
Kalbimi cikardilar bedenimden veya bedenim uyamadi kalbimin deli divane donusune birakti O'nu bir yerde.
Dondum durdum kalbimle. Konustum, konustu. Derinlerden biryerlerdendi konusmalarimiz. Ama yine de onemsizdi. Varlik beni, onu silmis kendi dolaniyordu odanin heryaninda.
Icimden sordum kimsin sen diye. Nerden taniyorum seni diye. Boynunda altin bir melek tasiyordu gulumsetti beni. Altin Melek artik yaninda sonuk kaliyordu. Ay yuzlunun evdeki huzuru ile, azizenin bilgeligi beni benlikten cikarmisti coktan. Guluyordum surekli. 5 yasindaydim, mutlu, mutlu dibine kadar. Ben yok oldukca O doldu doldu.
Veda zamani geldiginde biliyordum, ne geldigim bir yer var ne de gidecegim. Ne o uzakta ne de ben. Kalbimde olani, kalbimden cikarip baktigim, sarildigim, dinledigim o kisacik ama o kainata bedel dakikalari yazmasam olmazdi.
Yolun acik olsun dedi giderken. Yol kelimesi hiccc bu kadar derin duyulmamisti kulaklarimda.
Biliyorum acik olacak, biliyorum sen O'nda hep bende olacaksin.

ASKLA...

4 yorum:

sufi dedi ki...

Uyandım...
Kendimi izledim şuursuzca...Bilgisayarı açtı ellerim..İlk "Ben kimim güncesi"ne gittim...Canımın Cananının güncesindeydim yani... Baştan ayağa bal kesilmiş, periler perisi, dilleri şeker yarimin sözlerindeki, vuslat anının tüm zamanlara yayılmış döngüsünü yaşadım... Gözlerimde iki damla yaş, burnumda bir sızlama...Sana malumdur bu hallerim sevgili Hüma kuşum.

Uma dedi ki...

Mevlana Sems'ini buldugunda benim yaslarimdaymis. Oyle kutsal bir hediye ki varligin. Icimdesin, her daim.

sufi dedi ki...

Can dostum, canımın cananı;
Rüyamda gördüm seni, hayır olsun. Bir ölüydün beyazlar içinde Ayyüzlümün eşi, yani annemizle seni musalla taşına yatırdık.Anne elleriyle baştan ayağa seni ilahi bir düzende sarmalıyordu.Ben boğazımda bir düğüm ama anneye güven içinde seyrediyordum olanları.Sanki seni takdis eder gibiydi, bir anda vücudun hareketsiz ama O güzel kocaman çocuk gözlerini açıverdin dirildin.
Sevincimi ve mutluluğumu sen tahmin et.Ayyüzlüme ve anneye anlattım, İstanbul'a geldiklerinde inanıyorum ki seni bulacaklar inşaallah.Senle biz biriz canım sevgilerim senden sana.

Uma dedi ki...

Hayirdir insallah gunduz hayrina derler :) Bir de once suya anlatmaliymisiz, o zaman yorumsuz akar gidermis. Ruyada gordugun herkes sensin derler Hindistan'da da.
Duydugum en guzel ruya. Allah sonumuzu hayir ediyor, dirilise umarim az kaldi :) Eger gelirlerse, basimin ustunde yerleri var, butun kapilarim sonuna kadar acik. Ben de cagirirlarsa giderim elbet huzurlarina sukranla. Kalbimdesin daima.