22 Aralık 2010 Çarşamba

Gicigim

Insanin icinden bir akanlar vardir, bir de insanin kendini akittiklari. Ben su kendimi akittiklarima gicik oluyorum...

Bir guzel insan bir blog yazmis, bilgilendirmis ve guzellestirmis. Gitmisim yorum yazmisim bilgiyi daha da dogru hale getirmek icin. Niye ?? Niye ki? Cok biliyorsun, ee noluyor? Bir satir daha ekstra bildin, yazdin yoruma, noldu ogretmis mi oldun ? Sana ne? Ogrenmek isterse bin kitap var acar okur ogrenir. Bana anlatir misin dedi mi ? Demedi. Bir yorum da kesmemis. Butun blogunu okumussun, eksik olan bilgileri duzetmis, eklemeler yapmissin...

Gicik oluyorum...

Yaz kendi kendine, icinde olup biteni. Okurken gordugunu de yaz. Gormek de guzeldir ve iki kisi ayni yere bakarken gordugunuzu paylasmak. Ama sana ne gidip milletin sitesine ekstra bilgi veriyorsun. Cok icin sistiyse, gel evine, bloguna, yaz ne istiyorsan.

........

Artik gicik olmuyorum.

Ogrendim sanirim bu sefer.

Her bunu yaptigimda ilkokul oncesi, bir yaz ayi, diger cocuklara Tanri'nin ne kadar buyuk oldugunu anlattigim gun geliyor aklima. Tanri bu kadar buyuk, birinci bahce gecilir, daha da buyuk ikinci bahce de gecilir. Daha da buyuk ucuncu bahcenin demirlerine varilir. Cocuklar arkamdan bagirirlar, gitme oraya kopek var diye. Dinlemem, bagli kopek sorun degil, Tanri daha da buyuk diye girerim ucuncu bahceye. Kopek 50 mt.lik zinciriyle kovalar beni bahce kapisina kadar ve babaanemin diktigi firfirli fistik yesili cicekli etegim, kopegin agzina tikilarak can kurtarilir elinden.

Dersimi o gun alsam bugun hala gicik oluyor olmazdim herhalde kendime. Neyse yolun neresinden donersek kardir herhalde.

Yorumlardan sonra degistirilmis son paragraf :)

Dersimiz neymis, "Baskasinin bahcesine girip Tanri'nin buyuklugunu anlatabiliyormusuz, ama yeter artik bilgiyse sozkonusu olan birak herkes kendi arastirsin. "

ASKla...

11 yorum:

sufi dedi ki...

Demek Tanrının büyüklüğünü anlatırken gitti fıstık yeşili çiçekli eteğin! O gün "ölmeden önce ölmek" dersin başlamış bence...Seni özledim Umam sevgilerimle.

Uma dedi ki...

Evet gorsen bayilirdin babaannem dikmisti :) Aglaya aglaya eve gittim, kus kacmis annemle anneannem kusu yakalamaya calisyor. Anlattim ama kimse kaale almamisti :) Kopek isirdiginda degil de, kaale alinmadigimda baslamistim olmeye :))

Brajeshwari dedi ki...

çok tatlısın sen :)

ben senin evinde Tanrı'nın büyüklüğünü dinlemeye bayılıyorum... Bahçeler az geliyor anlattıklarınla...

Uma dedi ki...

Senin bahcende de anlatirim da, ne gerek var gullerin tarihcesini anlatmaya di mi ? Acar okursun merak edersen, bana mi kaldi ? :)
Yoksa BEN bir bahceye sigmaz dedigin gibi :)

üryan dedi ki...

Tanrı büyük.. Ve sen bunu biliyorsan Uma, bunu her bahçede avazın çıktığı kadar anlatabilirsin.. Değil mi ki ,o bahçenin kapısını açık bırakıp, dileyen girsin gönlünce demişler.. Oraya gir ve anlat ne biliyorsan.. Ta ki sana, "git burdan" diyene kadar bahçe sahibi..

Ben , bahçemdeki, sesini çok seviyorum..
Konuşmak istediğin her zaman, ben ve cümlelerim seni dinleriz.. Hatta susmak istediğinde de dinleriz..

guguk kuşu dedi ki...

hay allahım, güldürdün beni deli kız:D
sen aslında sonuca ulaşmışsın anlatmaya çalıştığın, bildiğin ama gerçekte hayatına adapte edemediğin, anladığın ama sen olamayan şeyi kendin öğrenmişsin......
"sen küçüksün",......bunu göstermenin tek yolu da belki buydu. canım uma.

Pinhan dedi ki...

biz insanlar her zaman anlamaya çalışan olmalıyız değil mi, kendini anlatan, doğruyu yanlışı yargılayan tek Tanrı olmalı, biz de anlamaya çalışan kulları. birisi az anlar birisi çok... çok anlayana kendisine sorulmadıkça susmak düşer öğretide. heyhat en zorlu görevlerdendir... ah umacım bu belki senin aşman gereken bir şey. peki ya sonuna dek yaşaman gereken bir şeyse, ya o insanların senin düzeltmelerine ihtiyaçları varsa... Belki de sen Rabbin görevlendirdiği kullardansındır, nereden biliyoruz hangisi olduğunu???

NOLYA dedi ki...

:)) çok güldüm ..tanrı senin o öğretme gazıyla değil bahçeleri dünyayı turlayabileceğini görüp bir dur yavrum demiş bence... bir laf vardır: bir şeyin nasıl doğru yapılacağını bilirken birilerinin onu nasıl yanlış yaptığını izlemek dünyanın en güç işidir diye...

Uma dedi ki...

Nolya soze bayildim :)
Pinhan'cim hepimiz gorevliyiz, yoksa ne isimiz var burda, ama asil gorevimiz kim oldugumuzu bulmamiz. Bunun icin milleti bilgiye bogmamiz gerekmiyor.
Uryan senden gitmeye cok calistim, bagimlilik yaratan bir sihri vardi kelimelerinin. Bagimliliga megilliyimdir. Ama basaramadim. Yalniz sunu basardim, her yazdiginda O'nu bulmayi :) Sussam da hep bakiyorum pencerenden ...
Bu arada konuyu biraz daha acayim anlayacaksiniz.
Kizcagiz yazmis blogunda AUM ne demek diye ben o verdigin bilgi yeterli degil, bir de su demek diye ilave yapmisim.
Sonra yazmis Yoga'nin fiziksel ve psikolojik yonlerini anlatmis, ben girmisim yoruma yoga asil 72000 nadinin temizlenmesi icindir bla bla bla diye eklemisim bir paragraf.
Yoksa Tanri'yi konusmam asla bitemesin duam, kendi bahcemde, sizin bahcenizde, gordugum heryerde O'nu gostereryim, bak surda siz de gordunuz mu diye. En sevdigim eteklerim feda olsun O'nun askina :) ASKla...

novella / विश्व dedi ki...

nasıl da iyi geldin sen bana akşam akşam hem de arka bahçelerde kaybolup gidiyorken. seviyorum seni güleç yürekli kadın.

Uma dedi ki...

O da seni seviyor...