27 Şubat 2009 Cuma

Temizlik var...

Kimsenin hayatini bilemem, ama benimkini ve bana yansiyan hayatlari bilebiliyorum ancak, bilmek aslinda cok derin kelime, gozleyebiliyorum diyebilirim belki de.
Birkac haftadir dunyevi bakis acisiyla bir guzel haber duymadim. Hastaliklar ve olumler her yanda.
Daha once yoklar miydi eminim vardilar, ama bu kadarina hayatim boyunca denk gelmemistim. Simdiki bilincimle sukurler olsun hicbir hastaliga hastalik, olume de kayip gozuyle bakmadigim icin baska turlu gozlemleme sansi veriyor Tanri.
Martin ilk haftasi sadece benim sinav haftam degil gibi bir icgoru icindeydim bugun. Yazmak istedim. Esimle konusuyordum bunu. Benim icin yillardir, eksikligini hissettigim bir tamamlanmamislik duygusunun sinavi girecegim. Oysa tam'im, hic eksilmedim. Bir diplomayla ben, ben'ligimden birsey eksiltmedigim gibi artirmayacagim da. Ama Tanri bu donem bunu uygun gordu, calistim, giriyorum simdi sinavlara. Icimde korku degil ama migde bulantisi ile karisik kaygilar var. Basarbilmek diye bir kelime gorunuyor silik, gri, titrek. Parlak, sari, canli degil. Babami animsiyorum. 15 gun calisarak kazandigim H.U Sosyoloji Bolumunu duyunca "senin yerinde olsam bosuna puanlarimi harcamazdim, kaydimi yaptirmayip seneye bir daha girerdim. Kazandigin okul mu, bolum mu?" gibi yorumlari aklima dusuyor. Mukemmelliyetciligini nasil da genetik olarak almisim. Bu kadar calistim, basarabilecek miyim? Basarmazsam ne olacak? Ne fark edecek? Kim icin farkedecek? Hayatimda verdigim en iyi kararlardan biriymis kaydimi o bolume, o zaman yaptirmak ve bunca aradan sonra bu sene yine geri donebilmek. Bitmesi gereken, yarim kalmis bir is var ortada. Gurudev'in DIN kisaltmasi vardir. Do it Now. Simdi bitirme zamani. Aklimda kalan grilikleri Nefes ile ufleyip, gunesi dogurma zamani.
Bu surec icinde annem bizde kalacak, ben Ankara'da. Annem damadinin yaninda dogru anneanneligi oynayabilmek icin, Mira ilk defa annesinden ayrilmayi, bu sure icinde onu kalbinde bulmanin ne demek oldugunu anlayabilmek icin bir sinav atlatacak kendi icinde. Esim kayinvalidesiyle gecirecek bu gunleri, kendi icindekilerle yuzlesecek. Kiziyla basbasa olacak babaligiyla yuzlesecek. Ben herkesten uzak olacagim, kendimle yuzlesecegim. Eger hala gecerliyse kime ne kadar bagli ya da bagimli oldugumu test edecegim. Kimi ne kadar kontrol ettigimi veya etmekte oldugumu gozleyecegim, veya durup kontrol etmeyecegim. Dunaynin, bu evin bensiz de donecegini gorecegim. Kayinvalidem saglik sorunlariyla yuzlesecek, acilarini, hayalkirikliklarini saglik sorunlarina cevirip ya onlari temizleyip yollayacak yerlerine, ya kabul edecek icinde, buyumek adina. Daha da cok sey var ama ozellik alanina girdigi icin yazamiyorum...
Neyse yani diyecegim su ki, Martin ilk haftasi cok koklu seyler oluyor. Ciddi temizlik var buralarda. Boylesine hic denk gelmedim.
Bir ara vakit bulunca da yazacagima dair kendime soz veriyorum. 23 Subat yani d.gunumun ertesi gunu, yani hastaligimin ertesi gunu, yani kayit yaptirdigim gun MahaShivaratri idi. Yani Shiva'nin yeryuzune inip Parvati (Uma) ile evlendigi gundu. Shiva yikim Tanrisi diye bilinen...
Ortaligi hep temizler, yanlislari yikar, yenileri insa edebilmemiz icin...
Ne Tesaduf !?!

9 yorum:

tutsak dedi ki...

Bence sen hiçbirşeyi yıkma onlar senin sevginle kendilerini yenileyip
yeniden inşa edeceklerdir. Bu kısacık sürede sadece kendinden sakladığın bazı şeylerle yüzleşme fırsatını bulabilirsin örneğin bir annenin en büyük putu evladıdır yanında olduğu sürece bunun böyle olduğunu kabul etmez ama kaybetme ya da uzak kalma gerçeği yaşandığında bu belirginleşir belki bunları kendinde test etme şansın olacak ama bunlarında sende büyük köklü bir değişikliğe sebep olabileceğini sanmıyorum tabii tanıdığım kadarıyla. Ayrıca bütün bunları bir kenara bırak bence zaten sen olacakların zamansızlıkta çoktan olduğunu biliyorsun sağlıkla git ve sağlıkla gel sevdiklerinin yanına.
Sevgiler

Uma dedi ki...

Tesekkur ederim guzel dilekleriniz icin, gittigim de O, gelecegim de O :)
Neylerse guzel eyler, gorelim bakalim neler yazmisiz coookk oncelerden :)

sufi dedi ki...

Can dostum;
Bu yeni süreçte yük gibi görünenlerin zevke ve vazgeçilmezliğe; bağımlılık gibi sanılan ilgi ve alakaların doğallık ve teslimiyetçiliğe, başarmak yada başaramamak diye bir fikrin olmadığına, her türlü farkedilmiş farkındalıkların Sevgilimiz O na ait olduğu bilincine ulaşmamız dileklerimle.Sakın kendini özletme.sevgilerimle dilek.

Uma dedi ki...

Ne guzel ifadelenmis yine gonlunden gecince yazdiklarim. Dunyevi, ruhani yer yurt, zaman mekan farketmez. Dilek olarak veya seni daha once tanidigim bilmem kac sefer de dahil, ozleme beni, kalbinin tam dibindeyim. Yazsam da yazmasam da, aglasam da gulsem de hep kalbindeyim, kalbimdesin, ayriligi seninle hic yasamadim ben, hic de yasamayacagiz. Seni cok seviyorum. Kim oldugunu bilerek....!

Brajeshwari dedi ki...

Bence bu havalandırma, iyi gelecek hayatlarınıza.. Sonunda yine olman gerektiği yerde olacaksın. Geleceğn yerde gelmen gereken bir yer.. İyice temizlensin heryer:)

sevgiler...

Nilambara dedi ki...

OM NAMAH SHIVAYA...

Sevgili Uma, vaktin olursa şayet Ankara'da... telefon numaram mailinde :) çok sevinirim..

Uma dedi ki...

OM NAMAH SHIVAYA, sukurler olsun varliginiza...

YAZANA DAİR dedi ki...

hindistan resimlerini sen mi çektin? slayt gösterisindekileri..

Uma dedi ki...

Hayir, flickr'in bir hizmeti, sagolsunlar :)
Ama cok enteresan fotograflar cikiyor, sasirtiyorlar beni...