29 Eylül 2012 Cumartesi

Hayat



Hayati yasamaya gelmedim, hayat beni kullaniyor yasamak icin.

Bu cumleyi bir kere icsellestirdin mi hayatta hicbir sey kafasini bozamaz insanin.

Yine nerden geldim buraya, anlatayim.

Hep derim olacaklar belli, sen uyumluysan her daim huzur, ask etraf. Sen ne zaman hayir istemem, yok ben soyle istiyorum diye ayrilik yaratirsin, o zaman hayat cekilmez olur. Cile cekmek olur.

Oysa zaman iyice ogretti ki tek yapmam gereken akinti saga gidiyorsa saga gittigimin, sola gidiyorsa sola gittigimin bilincinde olmak. Akinti saga giderken, sola tutunursam yanar, yaralanir elim kolum.

Dun bir arkadasin mutfaginda duygularimizla hayati kisisellestiriyoruz, istiyorum istemiyorumlarla ideallestiriyoruz dedim. Eger hayat ne diyorsa dinlersek, usutmuze alinmadan ilerlersek hic de zor degil yasamak denen sey, bilakis saf zevk dedim. Gulustuk.

Birkac ay once evin ucuncu kati olan, Mira'nin oyun alanini yatakodasi, banyo, giyinme odasi gibi degistirmeye karar verdik. Bos acik alani boylece yatirim amacli degerlendirmis olacaktik. Kislar soguk oldugundan, ucuncu kat daha da soguk oldugundan halı iyi olur dedigimde, esim hayir kesinlikle olmaz, yaptiracaksak hardwood (parke gibi olan tahta yer dosemesi) yaptirmaliyiz dedi. O kadar kesindi ki sesi, onunla carpisamayacagimi anladim. Peki dedim. Yaklasik uc aydir hardwood bakiyorum. Ya fiyati bize uymuyor, ya kalitesi, ya susu ya busu. Bugun artik son gundeydik. Gidecegimiz dukkanda renge karar verip siparis verecektik, ama uc renkten ucu de bizim istedigimiz renk degildi. Surekli bizden sonra evi satin alacaklar neyi begenir diye dusunuyorduk, kendimiz bir renk begenemedigimiz icin.

 Mira'nin yaninda oyun oynarken, su andaki halinin ustunde, birden aslinda halinin uzerinde ne kadar rahat oldugumuzu soyledi esim. Evet oyle dedim. Birden halinin guzelligine dair ovguler yagdirmaya basladi. Evet ben de zaten hali olsun tercih ediyordum dedim. Iyi gidip bakalim hardwood begenmezsek hali bakariz dedi.
Uc aydir onlarca dukkana girmis cikmis, herseyi incigine cincigina ogrenmis biri haline gelmisken, haydiii simdi de hali bakacagiz psikolojisine girmedim. (Normalde cok kolayca girebilirdim) Gittik magazaya, baktik, ucunu de begenmedik. Diger fiyati bize uymayanlara da baktik, onlarda da begendigimiz olmadi. Sonra hadi hali bakalim dedik. Birinci ornegin fiyati cok yuksekti, ikincisi geldi, bayildik, karar verdik ve dukkandan ciktik. Bu kadardi. Hayat aslinda bu kadar basitti ama bizim preferanslarimiz hayati zorlastiriyordu. Hayat renklerle bize gelmis gibi gorunse de aslinda butun renkleri o cirilciplakliginda sakliydi.

Bugun yine guzel bir gundu. Goz kirptik bir birimize hayatla. Ayri olmadigimizi hatirladik. Hayat akti, ben seyrettim...

12 yorum:

Berceste dedi ki...

Sen her ikisinde de razi idin! Karsi cikmadin neticede. Zaman bugun muymus? 3 aydir zaman gelmemis mi simdi?

Uma dedi ki...

bilemiyorum herhalde zamani bugunmus, belki biz zamanindan once bu konuyu dusunmeye baslamistik :) ama yapilacak olan haliymis, o gun gibi aydinlik :)

tutsak dedi ki...

ANLADIK YANİ
SONUNDA SEN HAKLI ÇIKMIŞSIN :)))

Uma dedi ki...

hahahah :)))

guguk kuşu dedi ki...

hep karadeniz gezisi yapmak isterdim. birgün bir tur firmasının önünden geçerken karadeniz gezisinin ilanını gördüm ama eşim istemez dedim içimden ve gereksiz bir konuşmayı başlatmak istemedim. 2 gün sonra işyerinde eşim aradı telefonla "doğu karadeniz gezisinde gidelim mi turla" dedi...şaşırdım ürperdim....hem de reklamını gördüğüm firmaydı...güldüm.
bunu herzaman yapamıyorum, niye direniyorum, neye direniyorum bilmiyorum....inanılmaz korkularım var içimde, sımsıkı yapışmışım ebedi olmayanlara ki bu durumda korkularımın olması normal bu korkular beni için için yavaş yavaş kemiriyor...ama bir yanım daha var, öğreniyorum....seni de çok özlemiştim zaten. bugün bir kucak olsa yatıp ağlayacak durumdayım hüngür hüngür.

Uma dedi ki...

Korkan yanina itibar etme, saril sarmala sevgiyle :) Yavas yavas vakti gelince, gorevi bitince aydinlanacak herbir nokta merak etme. Hepsi, herbiri, korkularin bile senin icin calisiyor, Tanriya guven :) Gorsem, gelsen, verirdim kucagimi aglardin, gel biliyorsun nerelerde oldugumu

ÖZGÜR dedi ki...

Merhaba,
Mail adresinizi bilmediğim için yorum kutucuğunu kullanıyorum. Öncelikle Guguk Kuşu kanalıyla fikrinizi paylaşmanız olmanız çok hoş teşekkür ediyorum.

Geçmişimle, geçmişimdekilerle hesaplaşmalar, günümdekilerle tanışmalar, tanımalar... Evet, son yıllarda yaşadığım süreç sancılı, bir o kadar da haz dolu. Yılanın kabuk değiştirme döneminde yaşadığı gibi soyup duruyorum ruhumu. O geçiş dönemlerindeki günlerde biraz ızdıraplı geçiyor. Canım ne kadar yanabilir? diye merak edercesine acıtıyorum kendimi. Sonra, ki bu sabah olduğu gibi güneşim tekrar doğuyor. Teslimiyet.

Pilot mevzuna gelince; evet çok okuyorum ama başkalarının uçağıma kullanmasına müsade edecek kadar almıyorum. Kendi kullanma kılavuzumun sayfalarını yazıyor daha doğrusu, içimde saklı ve benim için yazılmış olanı okumaya çalışıyorum.

Dün Guguk Kuşu'na da yazmıştım sayfalar yetmez yazmaya, anlatmaya. Bu defaki tecrübemin öncekinden daha sancılı olduğunu tahmin ediyorum ki, bana öğrenecek çok şey bırakmış. Ama bundan sonraki için güzel bir hazırlık yaptığıma inanıyorum. Resmimi boyarken boya kalemlerimi bastırıyorum sıkça.
İşte kısaca böyle Uma.
Aşkla, aşktan.

Uma dedi ki...

Acitiyorum kendimi konusu psikolojik bir konu, bu konuyu bence diger yazdiklarindan ayri ele almalisin ama Guguk'la konusurken soyledigim bir cumle vardi. Birgun arabada Tolle'e dinliyordum. Dedi ki "herkes bana bu kadar aci olmak zorunda mi diye soruyor. Cevabi su, aci olmak zorunda olmadigini anlayana kadar aci olmak zorunda" Maalesef bir yere kadar gunluk gunesli degil hersey cehennem sicakliginda, dogum sancilari kivaminda, aci dolu. Dedigin gibi yilanin derisini degistirmesi kolay is degil :) Zor zanaat, ama yaninda Rabbim diye cagirdiginin varligi varsa korkacak birsey yok :) Geldigin icin tesekkurler, biraz itelemisler seni buraya ama, umarim samimiyetle yazdigima inanirsin. cok aci cektigim icin, cok agladigim icin, cok herseyi reddettigim icin, bunlari yapan birini gorunce hemen gidip sarilip anlatmak, onu rahatlatmak istiyorum :) Elimde degil sanirim :) Email adresini yazarsan oraya email yollarim, ne zaman istersen yazabilirsin. Sevgilerimle, Allah'a emanet !

tutsak dedi ki...

Acıtılmak istemiyorsanız ölün ya da ölü gibi olun ölüyü kim öldürebilir ki bu kadar basit aslında...Bakınız ben ölmüşmüyüm yoook car car konuşuyorum burada hala :))

Uma dedi ki...

ve hala canin aciyor degil mi :) Olsun yolda olmak onemli, hersey zamani gelince, tirtil zamani gelince kelebek olup ucuyor oyle degil mi :)
ASKla...

Brajeshwari dedi ki...

Halı olsa parke olsa ne farkeder derdim ben... Seni o kadar iyi anlıyorum ki... Artık direnç göstermenin yoruculuğuna herşeyi olur, öyle olsun demek kolaylığına bırakıyorum. Sonra da halı oluyor doğal seçenek, bakıp gülümsüyorum...

güneşli günler Umaji:)

Uma dedi ki...

Sonbahar hizli geldi ama bugun gercekten super gunesli bir gundu :) duan duyuldu :)