30 Temmuz 2009 Perşembe

Ruzgar temizledi ...

Yas sonrasi geldi sevgili arkadasim. Sayesinde, ya da onu gezdirme bahanesiyle Tanri dolastirdi bir bir beni, Hz Yusa, Hudayi Efendi, Yahya Efendi, Hz Sureyya, Meryem Ana kilisesi... Dinginlestim, sakinlestim.

Gectigimiz hafta oyle durust oldum ki, ben bile konusabildiklerime inanamadim. Kendimi en durust sanarken, kimseyi uzmemek adina sakladigim sirlari konustum. Konustukca acildim, sacildim, rahatladim, temizlendim, anladim ki hep temizdim...
Anadolu Kavaginin tepesinde bir kolumu Marmaraya digerini Karadenize dogru acarak aktim Bogazdan, kalanlari biraktim gokyuzunun mavisine, bulutlarla gitsin diye...

Mira agliyor bazen, hircinlasiyor veya onu anlamaya calisip ne hissettigini ona soyluyorum. Dis macununu cok sikinca elinden aliyorum,o da cok sinirleniyor. Ben de evet haklisin anneye cok kizdin, cunku elinden aldi, ben de olsam ben de kizardim diyorum. O zaten dis macununun tehlikelerini sular seller gibi biliyor. Tek derdi anlasilmak. Ben de simdilerde bu konuda daha iyiyim. Iyi kotu hakkinda ders vermek yerine, anliyorum basamaginda Varlikla durmaya calisiyorum. Ya da beni durdumasini seyrediyorum.

Yeni bezi birakan Mira arada okulda cis kaka kaciriyor. Ogretmeni cis yaparsa cok uzulecegi mesajini vermis. Icime oturdu. O da ben de ayni sekilde buyutulmustuk. Bir davranisin dogrusu soylenmemis boyle yaparsan uzulurum bak diyerek vicdan yaptirilmistik. Ona bunun dogru olmadigini anlatmaya calissam da gormedi. Mira cisini yere yapmanin yanlis oldugunu bilerek bundan vazgecmeli, birini uzmekten korktugu icin degil. Nasil buyutulduk inanamiyorum bunlari yasadikca...

Bugun ise ben sinavimi verdim. Bir baska veliye kizinizi havuza sokmaniza razi olamam ortakulak iltihabi devam ediyormus dedim. Kadincagiz bunu duyduguna yikildi. Sanki onun cocugu hakkinda korkunc seyler soylemisim gibi bozguna ugrayip, yonetime sokmayin havuza komutunu verip hisim gibi cikti okuldan.
Ben en dogal hakkimi kullandim, hasta bir cocugun diger cocuklarin kullandigi havuza girmesinin dogru olmadigini soyledim. Oysa bunu soyledikten sonra ve de velinin yuzunu gordukten sonra oyle uzuldum ki.
Mira'nin bu sacmaliklarla egitilmesine izin vermemekte hakli oldugumu dusundum.

Neyse bugun tam bir anne gunlugu edasinda oldu bu yazi. Karmik olaylarla doldu...

4 yorum:

sufi dedi ki...

Sevgili Uma;
Mira'nın durumunun aynını bu hafta ben de yaşadım.Torunum Yasemin altına birkaç kez kaçırdığında şefkatle "istersen bir müddet daha altını bağlayalım, böylece sen de fazla üzülmemiş olursun" dedim.Ne kadar doğru yaptım bilmiyorum.Daha sonraları nasıl tuvalete koşuyordu inanamazsın.Sonraları bir iki damla kaçırmalarını da görmezden geldim.
Erenleri ziyaretlerin ise beni duygulandırdı sevgilerimle.

guguk kuşu dedi ki...

hayır, benim asıl anlamadığım şey, çocuğun havuza girmesi diğer çocuklardan çok kendi için zararlı kadın bunu niye görmüyor ki.

Uma dedi ki...

Ziyaretlerde aklimdaydin hep :) Anlattiklarini animsayarak Sevgilerimle...

Guzel Guguk Kusu zaten sorun o. Kimse kendisinin hata yapabilecegini kabul etmiyor, en sevdigin sozkonusu oldugunda bile.
Bendeki sorunda guvenmedim belkide yine Tanriya. Kadincagiz gitti, sonra yuzme ogretmeni arayip cok hasta oldugunu gelemeyecegini soyledi. Yani ben susup otursaydim zaten kimse zarar gormeden gun kapanacakmis :) Ama iste, dil bu kemigi yok. Bilmem dogru muydu yanlis mi, konusan da o dinleyen de nasilsa :)

Brajeshwari dedi ki...

bu yazından çok etkilendim Uma..