26 Ocak 2014 Pazar

Heyyt dedim dagildilar

Meditasyon icin sabah aksam, su saat diye zaman secmen baslangicta cok onemli. Cunku zihni terbiye etmek oncelikli. Sonra damla damla icmeye basladiniz mi O'nun nektarini, o zaman gun icinde gelen meditasyon hallerini asla kacirmaz olursun. Yemek yaparken misal aldin mi o tadi hemen durursun, demlenirsin Askiyla. Ben bir suredir zihnin terbiyesizliklerine sahit oldugumu dusundugum icin, hizaya cekme ihtiyaciyla bir guzel meditasyon rutini yarattim sil bastan.

Yeni kesfimi paylasmaya geldim, merakli kullanicilarla. Uzun zamandir meditasyon yapanlar deneyimlemislerdir. Zihin ilk basta dalgali deniz gibidir, oturdukca sakinlesir ve bir sure sonra hic ses gelmez olur kendinden. Benim icin bu 45 dk sonrasiydi. Son yillarda 30 dk sonrasina dustu. Bu son donem soyle bir sey oldu.

Oturuyorum, dusunceler basliyor gelmeye. Televizyon seyreder gibi mudahelesiz izliyliyorum gelenleri. Bir sure sonra zihnim de konusmaya giriyor firsat buldu mu. BEN onu da izliyor. Sonra birden heey noluyor orda diyen bir ses duyuyorum. Uma'nin sesi. Birden zihin, dusunceler hersey susuyor. Sadece izleyen orda. Bir daha baska hic dusunce gelmiyor.

Yani eskiden dakikalarin esiriydi meditasyon, kalitesi oturma suresiyle orantiliydi. Bu yeni heytleme yontemi herkese tavsiye edilir. Onemli olan izleyici koltugunda kalmak.

5 yorum:

tutsak dedi ki...

Nerelerdesin? Kaybolma ortalıklardan merak ediyorum.

Uma dedi ki...

Buralardayim :)

tutsak dedi ki...

Ohhhh Sevindim :)
Yorum yazmıştım bu yazına gitmedi demek ki. Ona da cevap yazmayınca meraklandım :)

guguk kuşu dedi ki...

yanındaki yanıbaşındaki koltuğa oturabilirmiyim:) canımmmm

Uma dedi ki...

Kacgundur aklima geliyorsun. Gel otur oyle durururuz beraber :)