19 Aralık 2008 Cuma

Sikayet

Uzaklardan geldi kulagima ses, 'kader kime sikayet edeyim seni bilemem'...
Swami Muktananda son Hindistan'dan donusumuzde "istemeyi birakin" demisti.
Bir sonraki sene Italya'da onunde otururken, ihtiyacin olan herseye sahip olacaksin, demisti. Ihtiyaclarimiz ve isteklerimiz. Verilmis bir odev. Ihtiyaclarini isteklerinden ayir, istemeyi birak, guven, teslim ol. Sen istemesen de O zaten ihtiyacin olanlari verecek sana bir bir, gerek zamAN'da. Zira zaman yok! Ya sikayetler. Birine soylesem yerlere duser gulmekten, bana ise koca bir deniz derya. Sukurler olsun. Dev aynasini koymasa onume, nasil gorurum en derinlere, kuytularda bir yerlere saklanmis o cok zararsiz gibi gorunen isteklerimi. Isteme-sikayet etme. Birbirlerinde sakli tohumlari. Doguma hazir. Istedikce, istediklerin yerine gelmedikce, sikayet ettikce, uzaklasacaksin O'ndan. Karar ver!!! Simdi, sahip oldugun tek AN olan su AN'da. Kimi istiyorsun, neyi istiyorsun, BENI MI? on'u-lari mi?
Bir hastanenin kogusunda 10 kör adam gozlerinden ameliyat olmuslar. Doktor tembihlemis, aman sakin gozlerinizdeki bantlari acmayin, acarsaniz sonsuza kadar kör kalirsiniz, diye.
Gecenin bir yarisi, bir gurultuyle uyanmis adamlardan biri ve panik halinde acmis gozunu. Actigi an, akli gelmis basina ama is isten gecmis coktan. Bakmis, digerleri uyuyor hala, hazmedememis bunu. Durtmus yanindakini. Yanindaki de panikle uyanmis acivermis gozunu, sonradan farketmis yaptigini. Ama donusu yok. Ve o da digeri gibi rahat edememis digerlerinin uyuyor olmasindan ve uyanmis her biri gozlerindeki banti cikararak ve ebediyen kör kalarak.
Gozlerim kapali, durtuluyorum ama acmayacagim gozumu. Kader seni sana da sikayet etmiyorum. Sikayet kelimesi bile yoruyor artik beni. Ben sectim SEVDIGIMI. Nasil oldugunu, nerde oldugunu bilmiyorum ama inaniyorum ki O ve BEN biriz. ( I dont know where, I dont know how, but I know; I and my father are ONE and the SAME. )

2 yorum:

sufi dedi ki...

(I know where, I know how and I know I and my dad are ONE and the SAME.)
Canım,
Beklentisizliği ve yargısızlığı öğrendim sanıyorum, ama özlememeyi bilmem ne zaman başarabileceğim? Eğer tam olarak boşaltabilseydim bendeki beni ve temizleseydim içimi O gelir içime yerleşir ve aynaya baktığımda Onu görebilirdim.Ben hala Dileği görüyorum.Ya sennn?Sendeki Gurudev Swami Sivananda'ya, Swami Muktananda'ya aşk-ı niyazlarımı gönderiyorum."Eri erden ayırmak körlüktür der "dedemiz.

Uma dedi ki...

Ya ben mi ? :) Ben gozlerime bakinca hep O'nu goruyorum, kalbim titriyor. Sonra zihnime gidiyorum, yaa tabii tabii diyorum. O yuzden ben hala bu ruyanin icinde donup dolaniyorum. Zihnim ve Ben bir gun ayni konusacagiz, ya da susacagiz. Temizlenince, hazir olunca bu kase O'nun sarabiyla dolmaya. Tam Manasiyla...
Prem, OM